Deltagere fik LinkedIn-lektier for
På netværksmødet d. 26. oktober var der igen LinkedIn på agendaen. Omkring 35 medlemmer var denne gang mødt op for at høre om, hvordan LinkedIns algoritme fungerer, og hvad man teknisk kan gøre for at SEO-optimere sin LinkedIn-profil.
De fleste virksomheder arbejder i dag med søgemaskineoptimering eller SEO, men mange ved ikke at søgemaskineoptimering ikke udelukkende er en disciplin, som man kan praktisere med henblik på at behage Google. Dagens oplæg startede derfor med et kig ind i, hvor mange og forskellige søgemaskiner der findes, samt at de alle er indrettede til at fremvise brugerne de bedste søgeresultater – men ud fra vidt forskellige krav, metoder og forventninger til, hvad der udgør et godt søgeresultat for den pågældende platform.
Dagens oplægsholder, Anne Sofie Sjørup, kom herefter med en række specifikke tips til, hvordan man SEO-optimerer sin LinkedIn-profil, så ens profil bliver tilgodeset og fundet i søgeresultaterne – både på LinkedIn og på Google. Desuden fortalte Anne Sofie noget om, hvordan man teknisk indretter sin LinkedIn-profil, således at denne understøtter ens forretningsområde/branche, og dermed kan bruges som et strategisk element til fx at drive nye kunder, fange rekrutteringsvirksomhedernes øjne eller penetrere et nyt, udenlandsk marked.
Alle deltagere gik hjem med lektier for i form af 10 optimeringsmuligheder til deres personlige LinkedIn-profiler, som de skulle implementere.
Skriv dig op til Erhvervssammenslutningens nyhedsbrev nederst på siden HER og modtag de 10 tips til LinkedIn-SEO.