Alle blev klogere på LinkedIn og Influencer Marketing

LinkedIn og Influencer Marketing var temaet, da 60 medlemmer af Erhvervssammenslutningen deltog på netværksmødet på Scandic Hotel sidst i februar.

Dagens første indlæg kom fra Jacob Elton, LinkedInsider, der foran et snurrende kamera med tips og tricks demonstrerede nogle af LinkedIn’s mange muligheder. Jacob har i flere år undervist virksomheder og personer i at få det optimale ud af LinkedIn og alle fik noget med hjem.

Se video fra dagens program – klik her…

Dagens andet indlæg handlede om Influencer Marketing, som er en forholdsvis ny form for markedsføring på de sociale medier. Helt kort handler det om at iscenesætte personer – der har stor indflydelse på din målgruppe – til at hjælpe dig med et fortælle om jeres produkter og løsninger. Josephine Staunsbjerg, Jost Communication, gav os en grundig introduktion til emnet og viste med en række eksempler, hvordan Influencers blev brugt af virksomheder i dag. Helt klart et emne og metode vi kommer til at høre meget mere om i fremtiden.

Til sidst gik snakken om dagens emner ved bordene, mens deltagerne fik taget et nyt profilbillede til LinkedIn af Jesper Koefoed, Koefoed Fotografi, der ganske gratis tilbød at tage det helt rigtige billede – ok, nogen var i fotorummet lidt længere end andre – men resultaterne blev super og kan nydes på rigtig mange af medlemmernes LinkedIn profiler.

En stor tak til Bo Kristansen for at have sammensat et spændende program og tak til Scandic Hotel for lækker morgenmad og værtsskab.

Udgivet d. 4. marts 2020