Lovpligtig postkasse fra 1. november

Fra 1. november 2013 er det lovpligtigt for alle virksomheder og foreninger mv. med et CVR-nummer at have en postkasse til Digital Post fra det offentlige. Postkassen er gratis og kan allerede nu oprettes p? Virk.dk/postkasse.

I jeres digitale postkasse vil I fremover f? vigtige meddelelser om fx sygedagpenge, straffeattester, bilsyn og ?rsregnskab.

Den digitale postkasse f?r samme status som jeres fysiske postkasse. Det betyder, at det er jeres ansvar at l?se ny post.

N?r I har oprettet jeres postkasse, kan I selv v?lge, hvordan posten skal h?ndteres. I kan ogs? angive en e-mailadresse og f? besked, n?r der er ny post.

I skal bruge en NemID medarbejdersignatur, n?r I opretter postkassen. Frem til 1. november kan der v?re en del ventetid p? signaturen. Bestil derfor en NemID medarbejdersignatur allerede nu ? og opret postkassen inden 1. november, s? I ikke g?r glip af vigtig digital post fra det offentlige.