Pressens dagsorden – kort fortalt

Nyehdsbrevcollage1Den 27. august indtog Erhvervssammenslutningens medlemmer atter Michael Laudrup Longe, denne gang til et foredrag om, hvordan man som virksomhed kommer i medierne med succes.

F?rste mand p? scenen var Claus Skovhus, redakt?r p? Berlingske Business Magasin, der kom med sin beretning om, hvordan pressen t?nker samt hvilke retningslinjer, de er underlagt. Brugbar viden til os, n?r vi skal henvende os med vores historie.

Af guldkorn kom blandt andet fort?llingen om, at l?serne har fire prim?re forventninger til en historie. Skal du som virksomhed have chance for at f? bragt din historie i medierne, skal den derfor som minimum opfylde f?lgende krav:

? Din historie skal indeholde en nyhed og en baggrund
? L?seren skal kunne finde og genkende sig selv
? Historien skal v?re overraskende eller bev?gende
? L?seren skal kunne l?re af det

Med disse ord overlod Claus Skovhus scenen til Ren? Hjetting fra MyPresswire. Ren? lever af at finde og udsende virksomhedernes historier til pressen, og hans bedste r?d var:
? Pressemeddelelsen er stadig det mest effektive v?rkt?j, n?r du skal i kontakt med pressen
? Brug gerne unders?gelser og citater til at bakke op om dine udsagn
? Udsend en historie en gang om m?neden
? Vedh?ft altid noget l?kkert billedmateriale

Alt i alt var det en aften med masser af gode r?d og eksempler, der kl?dte deltagerne godt p? til at komme i pressen med succes.