Forbrugerombudsmanden fortalte om Spam-regler og prismarkedsføring

Sidst år modtog Forbrugerombudsmanden 20.000 spam-klager, så der var mange konkrete eksempler at tage udgangspunkt i, da Erhvervssammenslutningen og Høje-Taastrup Erhvervsforum havde inviteret medlemmerne til at blive klogere på reglerne om uanmodede henvendelser og prismarkedsføring.

Forbrugerombudsmanden stillede med to eksperter på området Karen Søndergaard og Eva Sjøgren. Dialogen var god og spørgelysten stor blandt de 25 fremmødte erhvervsdrivende, der efter mødet ikke var i tvivl om, at man skal holde sig til reglerne ellers falder der en bøde på minimum 10.000 kroner.

Hvis du er i tvivl om din næste markedsføringskampagne er lovlig, så kan man altid bede Forbrugerombudsmanden om en vurdering inden man går i gang.

Her er de to meget interessante indlæg om henholdsvis spam og prismarkedsføring.

Udgivet d. 10. november 2019