At netværke gør livet lettere, sjovere og mere indflydelsesrigt

At netværke gør livet lettere, sjovere, mere indholds- og indflydelsesrigt – og farverigt! Sådan lyder de indledende ord fra Kundechef og Partner Kenneth Jørgensen fra TimeGruppens forsikringsafdeling, TimeRisk.

Som relativ nyt medlem i Erhvervssammenslutningen er Kenneth Jørgensen gået til netværks-opgaven med stor seriøsitet: ” At netværke handler for mange om at få flere leads til sin egen forretning, og det gør det naturligvis også for mig. Men netværk handler ikke kun om at gøre forretning med dem, der er med til møderne, men også med deres netværk. Derfor er det mindst lige så vigtigt, at jeg lærer at referere de andre medlemmer bedre til mit eget netværk, for det giver jo sig selv, at man ikke kan forvente at få uden selv at give.”

Når man som Kenneth lever af at sælge, har man set mange netværk, men spørger man, hvad der gør Erhvervssammenslutningen helt unik, svarer han:

”Erhvervssammenslutningen er et rigtigt godt, seriøst netværk, der giver mig et super godt billede af, hvilke virksomheder, der ligger i nabolaget. Det rummer mange forskellige mennesker fra mange forskellige brancher og på alle mulige faglige niveauer. Det giver en rigtig god diversitet og betyder, at man kan hente inspiration fra andre, som ser verden helt anderledes, end en selv. Så jeg lærer noget nyt hver gang, jeg møder en ny virksomhed. Både om mennesket, herunder f.eks. hvad er det, der driver folk samt deres nye tilgange til diverse udfordringer. Dette bruger jeg meget, jeg ”stjæler” gerne når folk får nye idéer eller kommer med ”guldkorn”. For uanset hvor dygtig, man betragter sig selv, så kan man altid bliver klogere.

Alt i alt kan Kenneth efter kort tids medlemskab konstatere, at han er kommet for at blive i Erhvervssammenslutningen: ”Facilliteringen af møderne er helt unik i min optik og er netop med til at holde en rigtig god rød tråd igennem forløbet. Folk virker oprigtige og forsøger at hjælpe hinanden på alle leder og kanter. Og så giver det lokale aspekt en hygge, man ikke ser i andre netværk, som gør at man hurtigere kan small-talke og komme ind på hinanden”.

 

kenneth-joergensen
Kenneth Jørgensen er Partner og Kundechef i TimeGruppens forsikringsafdeling TimeRisk. Læs mere om TimeGruppen på www.time.dk

 

 

Udgivet d. 29. februar 2016